۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷

فرمانده ناوگروه ۸۶:

ناوگروه ۸۶ بدون تنش و خطا آبهای جهان را پیمایش کرد

 ناوگروه ۸۶ بدون تنش و خطا آبهای جهان را پیمایش کرد

نوشهر- فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش گفت: تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به دو برهه قبل و بعد از ماموریت ناوگروه ۸۶ تقسیم می شود و بدون خطا و تنش آبهای جهان را پیمایش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار فرهاد فتاحی عصر شنبه در مراسم تجلیل از خانواده‌ها و کارکنان اعزامی به ناوگروه ۸۶ با بیان اینکه خطرکردن با پشتوانه علمی و بهره گیری از تجربیا ت و تجهیزات سبب شد تا قدرت و قابلیت ایران اسلامی را به نمایش گذاریم، گفت: قابلیت و ظرفیت زیادی در نیروی دریایی وجود دارد تا چنین مأموریتی بزرگ را انجام دهد و این مأموریت قدرت نیروی دریایی را به رخ بکشاند.

وی افزود: این مأموریت از نظر بسیاری از کارشناسان مشکل بود و در این مأمورین ابهامات زیای را برای دشمنان ایجاد کردیم و یکی از ابهامات برای آنان این بود که ناوگروه ارتش چگونه در فاصله دور از کشور، ارتباط را با مرکز فرماندهی و کنترل حفظ کرده است.

وی با اظهار اینکه به صورت شبانه روزی با ستاد در ارتباط بودیم و دستورات را می‌گرفتیم، گفت: تاریخ نیروی دریایی به قبل و بعد از مأموریت کد ۳۶۰ به دو برهه تقسیم شده است و همه فرماندهان و کارکنان درگیر این ناوگروه بودند تا مأموریت به خوبی صورت گیرد.

امیر دریادار فتاحی با تقدیر از فرمانده دانشگاه دریایی گفت: در این مأموریت از آب‌ها و سواحل کشورهای زیادی بدون کمترین خطا و تنش و مشکل حقوقی پشت سرگذاشتیم و نیروی دریایی ایران در این مأموریت حرفه‌ای خطاب شد که بسیار با ارزش بوده است.

فرمانده ناوگروه ۸۶ تصریح کرد: این ناوگروه خوداتکا بدون به هیچ کشور و کسی با توکل به خدا توانست مأموریت را به خوبی انجام دهند.

در این ناوگروه ۲۰ مازندرانی حضور داشتند.

کد خبر 5809560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha